zondag 13 juni 2010








Hallo allemaal,
Nou gisteren 12 Juni was het eindelijk zover de NSV jongehondedag, vroeg uit de veren eten, koffie drinken, de hondjes uitlaten, spulletjes inpakken, en onderweg naar Zaltbommel.
Erg spannende dag, voor het eerst een show met de de mooiste honden van de hele wereld.
We hadden er erg veel zin in, bij binnenkomst stond Jacco achter de info balie de nummers en tasjes met spulletjes uit te delen.
Erg druk en veel geblaf, maar o zo leuk al die shelties bij elkaar(vooral de puppies), lekker naar buiten onze stoeltjes uitgeklapt, en de spulletjes neergezet.
We hadden gelukkig heel mooi weer, beter kon weer niet. Toen weer naar binnen waar ze voor de show nog een ringtraining gaven, die hadden we wel ff nodig hahahaha, erg leuk wisten we in ieder geval wat we moesten doen en wat ons te wachten stond.
Rond tien uur was het zover, ik moest met Figo mijn debut maken, het zweet stond in mijn handen, echt niks voor mij hoor al die poeha.
Ik had nummer 17 dus het duurde nog wel even voor dat ik eindelijk aan de beurt was, na ongeveer drie kwartier was het dan zover.
Ik met Figo naar de tafel, daar moest hij op staan om nagekeken te worden, op zijn uiterlijk, zijn hoogte, stand van zijn staart, tandjes kijken, toen mocht hij weer op de grond, voor de tafel van de jury staan.
Hun keken hun ogen uit ze hadden nog nooit zo'n mooie hond gezien,alles klopte echt perfect, hahaha(tenminste dat vond ik en nog steeds) dus dat hield ik maar in mijn hoofd. Rondje lopen om te kijken hoe zijn gangwerk is, ook perfeckt natuurlijk.
Toen de laatste klaar was mochten we de ring weer in. Sta je daar met je allermooiste hond, toen werden de prijzen verdeelt, een prijs voor, de opmerklijkste, de leukste, en de mooiste hond. En wat schetst mij tot grote verbazing, NIKS helemaal NIKS..... boeeeeeee, wat is dat nou geen prijs, hoe kan dat nou, we waren toch de mooiste de leukste en de opmerklijkste. Ik ben het er niet mee eens!!!!! Ze twijfelde wel voor de leukste tussen Figo en nr 8 toch koos ze voor nr 8, echt wel jammer hoor.
Nou dan maar alle pijlen op Diesel,
Het hele spelletje herhaalde zich op nieuw, Marco met Diesel de ring in. Erg spannend want Diesel ging op zeker met een prijs de deur uit, want ook die is de allermooiste,en de leukste, en de opmerklijkste. Hij deed het erg goed luisterde lief, en deed netjes wat er van hem gevraagd werd. Stond keurig op de tafel liet alles toe, Showen voor de tafel, o, wat was ik trots, hij zag er zo mooi uit, en heeeeeel lief. Nou een rondje lopen, staartje omhoog want hij vond het erg leuk om met Marco rond te lopen, en toen weer terug naar de plaats. Prijzen werden weer uitgedeeld en wat denk je weer geen prijs, ik was met stomheid geslagen hoe was dit nu mogenlijk. Ik was het er weer niet mee eens hahahahaha.
We zijn toen het klaar was lekker gaan eten en met de hondjes naar buiten gegaan, samen met Jacco en zijn vier kanjers, met de moeder en opa van Diesel. Ze hebben er leuk gespeeld op een stukje weiland, Figo had zijn eigen maatje Jada de nieuwe aanwinst van Jacco en Bianca, wat een moppie is dat.
We hebben ook nog behendigheid gedaan met Diesel en Figo(ik zal er foto's bij zetten)
Diesel was een natuur talent, hij vind dit soort dingen zo leuk om te doen, dus daar gaat Marco mee verder we zijn al op zoek naar een leuke behendigheids club.
Toen de keuringen eindelijk klaar waren en Bianca ook eindelijk vrij(ze was een van de keurmeesters) was konden we gezellig gaan bbqen met zijn allen. Heerlijk nagekletst met Bianca,na het eten de honden nog ff lekker laten rennen, en toen naar huis. De hondjes waren kapot, zeker Figo. Eigenlijk was ik ook aardig moe.
Topdag heeeel gezellig, vooral omdat het alleen shelties waren.
Zo dit was een heel verhaal, ik vond het leuk om te doen en ga het zeker nog een keertje doen.
Jacco en Bianca bedankt voor de hele gezellige dag,en tot gauw.
And Rui, you have to talk to the judges to protest, we didnt win, and i hate to lose.
XX

2 opmerkingen:

  1. Hoe is dit in vredesnaam mogelijk, bij wie kan ik mijn protest indienen!!!
    Jullie hebben op zeker de mooiste, liefste opmerkelijkste honden!!!
    Rare mensen die juryleden ;-))
    Maakt niet uit hoor, wij vinden ze in ieder geval de mooiste, liefste honden op aarde!!
    Maar jullie hebben in ieder geval genoten en dat is het belangrijkste!
    Liefs Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik teken ook protest aan...natuurlijk hadden jullie de mooiste, liefste en leukste honden!!

    BeantwoordenVerwijderen

Diesel en Figo in het bos.

Diesel en Figo in het bos.

Kijken waar kan ik die bal verstoppen.

Heerlijk afkoelen in dit warme weer.

Lekker zwemmen, en dat vind ik tegenwoordig zooooo leuk.
Samen heerlijk spelen in de Groene Weelde


Pagina's


Hij word al groot, het gaat zooooo snel

Met Jada ga ik later trouwen

behendigheid

behendigheid

behendigheid

De hele meut bij elkaar

Kan ik ook

beetje hoog

Sta ik dan, wel gezellig hoor met de fam Skeldale

Kom hier met die muis

Ik heb hem bijna te pakken

Eindelijk ik heb hem!!

Ik wil aandacht!!

Ach zit je vast, hier heb je een kusje

Heerlijk in het zonnetje

Hij heeft het me nu belooft.. IK EET NOOIT MEER LAMS-VLEES (maar ook niet minder)

Wil je met me spelen?

Wat een lieverd he

Altijd zin in een knuffel